Kundeservice

Spørsmål og svar

Bestilling

Jeg har problemer med å gjøre en bestilling på Jollyroom.no, hva gjør jeg?

Det er viktig at alle dine opplysninger er korrekte og at du har valgt både leveransemåte og betalingsmåte. Ikke glem å akseptere kjøpsvilkårene før du går videre til betalingen.

Kan jeg avbryte/endre eller legge til i en eksisterende bestilling?

Med tanke på våre raske leveransetider, behandles bestillingen din av lageret med en gang du har lagt din bestilling og dermed kan vi ikke avbryte, endre eller legge til produkter.

Kan jeg bytte et produkt?  

Du kan bytte et produkt ved å returnere det til oss, hvorpå du får pengene tilbake, minus returfrakt. Se "Hvordan returnerer jeg en vare" for returvilkår og returpriser. Du gjør selv en ny bestilling på størrelsen, fargen eller produktet du ønsker å bytte til. Du har angrerett i 14 dager fra den dagen du mottar produktet ditt, og åpent kjøp i 365 dager. Om du brukte en rabattkode, mengderabatt eller lignende når du gjorde kjøpet, må du kontakte kundeservice for å få kompensasjon, så du kan bestille på nytt. 

Hvordan vet jeg at min bestilling har gått igjennom?

Når vi har mottatt din bestilling får du en ordrebekreftelse via e-post. Når vi har pakket og sendt bestillingen din får du ytterligere en e-post som inneholder et kollinummer. Dette nummer kan du bruke på Postnords hjemmeside for å undersøke hvor pakken din befinner seg. Har du ikke har mottatt en ordrebekreftelse fra oss er det oftest på grunn av at mailadressen er feilstavet eller ugyldig. Dersom all informasjon stemmer, vennligst ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.

Hva gjør jeg hvis en vare jeg vil bestille ikke er på lager?

Du kan ikke bestille en vare som ikke finnes på lager. Varen finnes på lager når du ser et grønt symbol på produktet, og at det står "på lager". Dersom du ønsker å kjøpe et utsolgt produkt og du vil vite når det kommer inn på lager igjen, kan du velge å overvåke produktet. Det gjør du ved å trykke på knappen "Overvåke produkt". Fyll inn e-postadressen din og du vil få en e-post når vi har varen på lager igjen. Du binder deg ikke til kjøp av produktet ved å bruke overvåkingsfunksjonen.

Hvor lenge varer deres kampanjepriser?

Våre kampanjepriser gjelder som oftest så lenge lageret rekker på det spesifike produktet. Unntak er når vi angir annen informasjon på Jollyroom.no eller i en eventuell annonse.

Hva koster frakten?

Fraktkostnaden varierer avhengig av hvilken leveringsmåte du velger og totalbeløpet på bestillingen. En servicepakke levert til nærmeste post i butikk koster 59 NOK. Er totalbeløpet på bestillingen over 1000 NOK, blir frakten gratis. Fraktkostnaden for din bestilling vil du se når du er i kassen før du fullfører ordren.

Tilkommer det toll på prisene?

Prisene du ser på vår nettside er inkl. toll.

Betaling

Hvilke betalingsalternativ finnes?

Kortbetaling 
Du kan velge å betale med kort (Visa, MasterCard). Ved kortbetaling reserveres summen på din bankkonto når du legger en bestilling. Summen debiteres først når vi pakker og sender dine varer. Å betale med kort på Jollyroom.no er et sikkert alternativ. Jollyroom benytter seg av en tjeneste via Klarna som er sikker og oppfyller kravene for PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Når du betaler med kort sendes du videre til en sikker side der du fyller i dine opplysninger og gjennomfører betalningen. Jollyroom håndterer aldri dine kortopplysninger. Dine personlige opplysninger som du oppgir ved bestilling håndteres kryptert av Klarna. Passordet du oppgir lagres kryptert.

Faktura 
Vi samarbeider med Klarna. Når vi sender din bestilling får du en faktura på din e-postadresse. Fakturaen skal betales innen 14 dager fra fakturadato og det tilkommer ingen fakturaavgift.

Hvis leveransen din er forsinket eller på noen måte avviker fra våre normale leveransevilkår, anbefaler vi at du kontakter Klarna og flytter fra forfallsdatoen til leveransen er i hus

Om du har spørsmål angående fakturaen din, er du velkommen til å kontakte Klarna på 21 01 89 91 eller gå inn på https://www.klarna.com/no/kundeservice/

Hvorfor kan jeg ikke handle mot faktura?

  • Dersom ditt kjøp ikke godkjennes når du velger faktura kan det være ulike grunner til dette:
  • For å handle mot faktura må du være over 18 år.
  • Adressen du har angitt er feilaktig, ved betaling mot faktura godkjennes kun folkeregistrert adresse.
  • Du har overskredet din maksimale kredittgrense.
  • Du har angitt et feilaktig personnummer (tenk på at personnummeret kontrolleres mot den adressen du er folkeregistrert på, disse to må altså stemme overens for at fakturakjøpet skal gå igjennom).

Dersom du ønsker mer informasjon om hvorfor kjøpet ikke går igjennom kan du kontakte Klarna på 21 01 89 91.

Hvor er min kvittering?

Du får en ordrebekreftelse av oss via e-post som fungerer både som kvittering og garantibevis. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice dersom du har mistet eller ikke fått din kvittering, så hjelper vi deg.

Hvorfor går ikke min kortbetaling igjennom?

Årsaken kan være at ditt bankkort er sperret for e-handel, enkelte banker har denne funksjonen. Kontakt din bank for å heve sikkerhetssperren. Husk også at du må ha din bank-ID og/eller personlige kode tilgjengelig når du handler hos oss. Du kan kun handle med kort utstedt i Norden.

Rabattkoden min funker ikke, hva gjør jeg?

Dersom koden ikke fungerer, dobbeltsjekk at du har stavet rabattkoden riktig, og at du har brukt store og små bokstaver på riktig måte. Hvis koden din er en kompensasjons- eller erstatningskode fra kundeservice, gjelder den kun ved ett kjøpstilfelle. Du kan kun benytte deg av én rabattkode per kjøp, ettersom rabattkoder ikke kan kombineres med andre koder. Dobbeltsjekk også at rabattkoden fortsatt er gyldig.

Levering

Hvor lang er leveringstiden?

Vår leveringstid er normalt 2-4 arbeidsdager. For varer som veier over 20 kg, er det opptil 7 dagers leveringstid. Leveringstiden regnes fra dagen etter at du la inn bestillingen, forutsatt at vi har varen på lager. Vi har for øyeblikket lengre leveringstider, med opptil 4-7 dagers forsinkelse.

Leverer Jollyroom også utenfor Norge?

Ved bestilling på Jollyroom.no kan vi kun levere til adresser i Norge. Bor du i Sverige, Finland, Tyskland eller Danmark er du velkommen til å legge din bestilling på Jollyroom.se, Jollyroom.fi, Jollyroom.de eller Jollyroom.dk.

Sender dere til Svalbard?

Nei. Vi har dessverre ikke mulighet til å sende til Svalbard.

Hva betyr de forskjellige leveransemåtene?

Postpakke 
Postpakke betyr at vi sender dine varer via Postnord til ditt nærmeste postkontor. Når pakken har ankommet postkontoret får du en SMS om at din pakke er klar til å hentes. Om du ikke har oppgitt et mobilnummer får du istedet et brev med referansenummer og anvisninger om hvor pakken kan hentes. 

Hjem-på-døren
Hjem-på-døren leveres direkte hjem til deg. Vi sender dine varer til Postnord som i sin tur tar kontakt med deg for å avtale en tid for levering. Husk at Postnord kun leverer til deg på kveldstid. Det går dessverre ikke å få leveranse på morgenen eller på dagen til for eksempel din arbeidsplass. Dette tilbudet er dessverre ikke tilgjengelig for alle, gå inn på Postnord sine sider og sjekk postnummeret ditt her; http://www.postnordlogistics.no/minside/AVUT?ChangeLanguageID=no

Hvorfor kan jeg ikke se en sporing på mitt Kollinummer når jeg søker på Postnords hjemmeside?

Mest sannsynlig har ikke Postnord rukket å registrere ditt kollinummer enda. Postnord registrerer først kollinummeret når pakken har ankommet deres postterminal. Vent, og prøv igjen senere. Får du fortsatt ikke resultat, kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg.

Hva skjer om jeg velger å ikke hente ut pakken min på postkontoret?

Om du ikke henter ut pakken din sendes den tilbake til Jollyroom og vi fakturerer deg 349 kroner i administrasjonsavgift. Selv om du angrer ditt kjøp må du hente ut pakken dersom du vil unngå administrasjonavgift. Ta i såfall kontakt med Jollyrooms kundeservice for å få fraktdokumenter for så å sende tilbake pakken til oss. Les mer under Garanti & Angrerett.

Garanti & angrerett

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hvis du ikke er 100 % fornøyd med kjøpet ditt, kan du enkelt sende den i retur til oss, og få pengene tilbake, minus returavgift.  Hos Jollyroom kan du angre på kjøpet ditt og sende tilbake en åpnet vare innen 14 dager fra den dagen du mottar bestillingen. Om emballasjen ikke er åpnet, og ikke skadet, har du rett til å returnere varen innen 365 dager.

Du returnerer ved å legge varen tilbake i pakken, forsegle den grundig, og klistre returseddelen over den gamle fraktseddelen. Send pakken fra ditt PostNord utleveringssted, og ta vare på kvitterigen. Det er ditt ansvar som kunde å ha et kollinummer på pakken, og sørge for å få kvittering fra PostNord.

Du får pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt pakken. Returavgiften trekkes automatisk fra ditt tilbakebetalingsbeløp. Retur av klær og sko koster 39 kr, øvrig smått og mellomstort gods (pakker under 20 kg) koster 79 kr, og klumpgods (pakker over 20 kg) koster 199 kr. For øvrig gods (varer som har blitt levert på pall) koster det 299 kr.

OBS: Om du har mottatt et skadet produkt, skal du ikke sende det i retur. Kontakt i stedet kundeservice for å gjøre en reklamasjon. Les mer nedenfor om hva som gjelder for reklamasjoner.

Ta kontakt med vår kundeservice om du ikke har fått returseddel.

Hvordan reklamerer jeg en vare?

Om du vi gjøre en reklamasjon av varen din, kontakt vår kundeservice

Jollyroom.no selger alle varer med 1 års garanti, og 2-5 års reklamasjonsrett. Vi står alltid for returfrakten ved en reklamasjon, om du bruker våre fraktdokumenter. Hvis du velger å ikke bruke Jollyrooms fraktdokumenter, står du selv for kostnadene i forbindelse med returfrakten.

Hvordan finner jeg batch/serienummer?

Du kan få bruk for ett batch/serienummer når du gjør en reklamasjon. Nummeret finner du på ulike steder avhengig av hvlket du produkt du har kjøpt. Batch/serienummeret for en barnevogn finner du som regel på ett klistermerke på understellet. Når det gjelder babyvakter finnes det som oftest ved batteriluken eller under batteriet. På møbler finner du det i allmennhet på ett klistermerke på møbelen, på kartongen eller i manualen.

Kan jeg bytte en vare?

Om du vil bytte en vare returnerer du varen, får pengene tilbake og deretter legger du inn en ny bestilling. For informasjon om hvordan du returnerer en vare se under ”Hvordan returnerer jeg en vare?”.

Hva skjer med min faktura når jeg returnerer en vare?

Dersom du bestemmer deg for å returnere hele eller deler av din bestilling skal du selvfølgelig ikke betale for disse varene. Ved å logge inn på Mine Sider på Klarna.com/no kan du flytte fram fakturens betalingsdato med ti dager, slik at vi har god tid til å ta imot returen og registrere den. Der kan du også kontrollere når returen har blitt registrert ved å hente en oppdatert versjon av din faktura. Du kan logge inn ved å enten oppgi e-postadressen du brukte ved ditt kjøp eller ditt KID- / Fakturanummer og personnummer. Om returen ikke er registrert når den nye betalingsdatoen nærmer seg, ber vi deg ta kontakt med Klarnas kundeservice så hjelper de deg videre.

Stemmer det at Jollyroom har prisløfte?

Ja, det stemmer! Jollyroom har prisløfte på alle produkter for å sikre at du som kunde får markedets beste pris. Prisløftet gjelder når det handler om akkurat samme tilbud og vare/varer. Butikken du sammenligner med må være et norskregistrert firma og varen må finnes på lager.  

Prisløftet gjelder ikke ved lagerutsalg, ved konkurs eller nedleggelse ettersom du da står uten garanti og reklamasjonsrett etter ditt kjøp. Du kan påberope deg prisløfte 7 dager etter ditt kjøp eller innen du legger din bestilling. Jollyroom trenger et bevis som bekrefter prisforskjellen, f.eks en link eller annonseutklipp som scannes inn.

Vennligst ta kontakt med vår kundeservice for å få hjelp med prisløftet.

kontakt2.png